دفترمشق های سیاست وفرهنگ

دفترمشق های سیاست وفرهنگ

این وبلاگ به منظورتبادل نظربا علاقه مندان به حوزه سیاست وفرهنگ راه اندازی شده است .مهدی علی اکبری
دفترمشق های سیاست وفرهنگ

دفترمشق های سیاست وفرهنگ

این وبلاگ به منظورتبادل نظربا علاقه مندان به حوزه سیاست وفرهنگ راه اندازی شده است .مهدی علی اکبری

استاندارخراسان رضوی: تکمیل فرودگاه گناباد برای استان اهمیت راهبردی دارد

ContentImages_96754

با حضور استاندار خراسان رضوی وحجه الاسلام دکتر رجایی جلسه ی شورای اداری شهرستان گناباد برگزار شد. علی رضا رشیدیان در این جلسه با اشاره به ظرفیت های علمی، فرهنگی، صنعتی،گردشگری و خدماتی گناباد، اظهار داشت: وجود ۱۰ هزار دانشجو در ۱۵۰ رشته ی تحصیلی و ۱۲ مرکز آموزش عالی و چهار حوزه ی علمیه فعال، این شهرستان را به یک نقطه ی فرهنگی تبدیل کرده است.

وی وجود قنات های تارخی و کهن از جمله قنات قصبه را نشان از درایت و هوشیاری مردم این دیار دانست و افزود: ساکنان این منطقه در سالیان گذشته توانستند با استفاده از دانش بومی بر خشکسالی فائق آمده و در حوزه دامداری و کشاورزی به پیشرفت های قابل توجهی دست یابند.
استاندار خراسان رضوی، کم آبی را یکی از چالش های مهم کشور و استان برشمرد و گفت: علی رغم تمام محدودیت های بودجه ای، دولت ۸۲ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های آبی و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای اصلاح روش های آبیاری در استان اختصاص داده است.
رشیدیان با بیان این که مصرف بیش از ۹۰ درصد آب مربوط به بخش کشاورزی است؛ بر لزوم مکانیزه کردن کشاورزی، اجرای روش های نوین آبیاری، اصلاح بذر و توسعه ی کشت های گلخانه ای، تاکید کرد.
وی صنعت گناباد را قابل توسعه و گسترش دانست و تصریح کرد: باید از طریق پرداخت تسهیلات و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان، بتوانیم بخش تولید را پویا تر کنیم.
استاندار خراسان رضوی گفت: ظرفیت های گردشگری فروانی در این شهرستان وجود دارد که باید از آن ها به نحو شایسته و مطلوبی استفاده شود و در همین راستا تامین زیر ساخت های آن با جدیت دنبال می شود.
رشیدیان رسیدگی به محورهای منتهی به شهرستان از جمله گناباد – بجستان، گناباد- خواف و دوغارون را از جمله مواردی دانست که در رونق گردشگری و اشتغال منطقه تاثیر به سزایی دارد.
وی با بیان این که گناباد در منطقه ی میانی مرزهای شرقی قرار دارد، گفت: تکمیل فرودگاه گناباد برای استان اهمیت راهبردی دارد.
استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تسلیت شهادت آیت الله شیخ نمر باقر النمر، گفت: خون به ناحق ریخته شده ی این شهید والا مقام تدوام بخش آزادی و عدالت جویی در منطقه به ویژه در عربستان و حجاز خواهد بود.
رشیدیان با اشاره به سطح گسترده ی اعتراضات جهانی به این اقدام غیر انسانی دولت سعودی، تصریح کرد: سازمان های بین المللی و نهادهای حقوق بشری در مقابل این اقدام غیرانسانی سکوت اختیار کردند در حالی که مردم عدالت جو در برابر شهادت این شخصیت برابری خواه از پاننشستند.
وی اقدام دولت عربستان در قطع روابط سیاسی با جمهوری اسلامی ایران را یک اقدام مذبوحانه دانست و اظهار داشت: دولت مردان عربستان با غوغاسالاری درصدد سرپوش گذاشتن بر این جنایت بی رحمانه خود هستند.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر لزوم رعایت قوانین و عدم انجام اقدامات تخریبی در حرکت های اعتراضی، گفت: دستگاه های اجرایی تمام تلاش خود را برای هدایت حرکت های اعتراضی در مسیرهای قانونی به کار بردند.
رشیدیان در ادامه با بیان اینکه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیئت های اجرایی با اتکا بر دو اصل رعایت قانون و بی طرفی به اتمام رسیده، اظهار داشت: ثبت نام گسترده کاندیداها از بین گروه ها و جناح های سیاسی مختلف نشان از تحقق اصل مردم سالاری دینی در انتخابات دارد.
وی با اشاره به همراهی دولت و ملت که اصل اساسی تحقق قدرت بی بدیل نظام جمهوری اسلامی، افزود: با حضور مقام معظم رهبری در راس نظام شاهد اقتدار بیش از پیش دولت، ملت و کشور هستیم.
استاندار خراسان رضوی از توجه به الزامات اقتصاد مقاومتی در تدوین برنامه های دولت در سال ۹۵ و برنامه ششم توسعه به عنوان یک نقطه ی قوت یاد و خاطرنشان کرد: دولت فرمانده اصلی اجرای این سیاست ها در جامعه است و در استان با تکیه براین سیاست ها برنامه ها تدوین شده است.
رشیدیان تصریح کرد: دهه فجر مهمترین مناسبت پیش رو است، که باید زمینه حضور پرشور تمامی گروه ها و جناح ها در آن فراهم شده و زمینه افتتاح پروژه ها برای تحقق هرچه بیشتر همدلی و همزبانی دولت و ملت فراهم شود.
گفتنی است؛ در این جلسه مقرر شد از محل اعتبارات استانی برای پیشرفت پروژه های شهرهای کاخک و بیدخت در حد مقدور، مساعدت شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.