دفترمشق های سیاست وفرهنگ

دفترمشق های سیاست وفرهنگ

این وبلاگ به منظورتبادل نظربا علاقه مندان به حوزه سیاست وفرهنگ راه اندازی شده است .مهدی علی اکبری
دفترمشق های سیاست وفرهنگ

دفترمشق های سیاست وفرهنگ

این وبلاگ به منظورتبادل نظربا علاقه مندان به حوزه سیاست وفرهنگ راه اندازی شده است .مهدی علی اکبری

طبس وتکرارمعجزه ابابیل

طبس و تکرار معجزه ابابیل

شن های صحرای طبس، به قول امام خمینی(ره) ماموران الهی شدند تا به سان ریگ های ابابیل بر سر سپاه ابرهه فرود آیند و تاریخ را تکرار کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای گناباد، طبس برای ملت ما فراتر از نام یک صحرا در کویرایران است؛ یاد و خاطره پنجم اردیبهشت سال59 و شکست نیروهای آموزش دیده آمریکایی در حافظه تاریخی ما باقی خواهد ماند.

 بعد از انقلاب اسلامی و پذیرش شاه توسط آمریکا، حرکت خودجوش دانشجویان برای تسخیر سفارت آمریکا سرعت گرفت. افشای اسناد جاسوسی آمریکا در امور داخلی ایران و تلاش این کشور برای به ناکامی کشاندن انقلاب نوپای ایران جایی برای تعامل و ایجاد روابط دیپلماتیک باقی نگذاشت.

 طرح نجات «پنجه ی عقاب» کارتر با هدف آزادسازی گروگان ها در اثر برخورد هلی کوپتر و هواپیمای ترابری با هشت کشته منجر به رسوایی سیاسی-نظامی آمریکا در جهان شد. شن های صحرای طبس، به قول امام خمینی(ره) ماموران الهی شدند تا به سان ریگ های ابابیل بر سر سپاه ابرهه فرود آیند و تاریخ را تکرار کنند.

 به دنبال این شکست مفتضحانه پیامدهای زیادی دامن گیر آمریکا شد و برکات فراوانی برای گسترش شعارهای اصول گرایی درجهان به ما رسید.

 کارتربخاطر این شکست و همچنین خنثی شدن کودتای نافرجام نوژه و شکست سایر دسیسه ها در دور دوم ریاست جمهوری رای نیاورد و در زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان، تلاش ها برای برقراری رابطه با ایران رسوایی «ایران گیت» را برایش ببارآورد و در ادامه این سیاست ها، حمایت از صدام و تحریم های نظامی و اقتصادی همچون تصویب قانون داماتو و محور شرارت خواندن ایران راه به جایی نبرد و پیروزی رزمندگان در جبهه ها آمریکا را بیش از پیش نگران ساخت.

 نکته درس آموزی که برای دولتمردان ما باید سرلوحه برنامه هایشان قرار گیرد این حقیقت است که راهبرد استقامت عزتمندانه همراه با صلابت و اقتدار کار خودش را می کند. امروز هم میتوانیم برای انقلابی ماندن با پشتیبانی از رهنمودهای ولی فقیه امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) به حرکت انقلاب سرعت ببخشیم.

 دستپاچه بودن و امید بستن به لبخند آمریکا و به سراغ عتبه بوسی آن ها رفتن، نقطه آغاز سقوط دولتمردان ترسو است و زمینه تجدید نظرمردم برای روی کارآوردن نیروهای انقلابی را پای صندوقهای رای فراهم می کند.

 بدین ترتیب ماجرای طبس و به دنبال آن تحمیل جنگ برایران، تحریم های مالی وهسته ای، تهاجم فرهنگی و رسانه ای، ایجاد داعش، تقویت گروه های برانداز و منافق، حمله موشکی به هواپیمای مسافربری وحمایت علنی از لیبرال های خود فروخته داخلی درفتنه 88 و انتخابات ریاست جمهوری96 و... ایالات متحده را بیش از گذشته برای ملت بصیر ایران به زیاده خواهی مستکبر و شیطانی بزرگ تبدیل  کرده است.

 مهدی علی اکبری

 انتهای پیام/