دفترمشق های سیاست وفرهنگ

دفترمشق های سیاست وفرهنگ

این وبلاگ به منظورتبادل نظربا علاقه مندان به حوزه سیاست وفرهنگ راه اندازی شده است .مهدی علی اکبری
دفترمشق های سیاست وفرهنگ

دفترمشق های سیاست وفرهنگ

این وبلاگ به منظورتبادل نظربا علاقه مندان به حوزه سیاست وفرهنگ راه اندازی شده است .مهدی علی اکبری

تاثیر برجام در بهبود وضعیت معیشت‌مردم در خوش‌بینانه‌ترین شکل ۱۵درصد است

139310243660
در گفت‌وگو با شهروندان‌گنابادی عنوان‌شد؛
بزرگ‌نمایی فواید برجام با روح دولت‌راستگویان ناسازگار است / تاثیر برجام در بهبود وضعیت معیشت‌مردم در خوش‌بینانه‌ترین شکل ۱۵درصد است

مهدی علی اکبری  شهروند گنابادی در گفت‌وگو با ندای گناباد درخصوص عملکرد سه ساله دولت یازدهم گفت: اگربخواهیم عملکرد سه ساله دکتر روحانی را در ترازوی نقد قرار دهیم قبل از مقایسه با روسای جمهور قبلی باید به اسناد بالادستی و ازجمله سند چشم‌انداز به عنوان یک پیمان فرادولتی توجه کنیم تابتوانیم بهترین نقاط قوت و ضعف دولت را با یک نگاه فراجناحی شناسایی کنیمچراکه این اقدام به ما کمک می‌کند امتیازاتی را که وجود دارد تقویت کنیم و درصدد رفع ضعف‌ها برآییم.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم نتوانست عقلانیت و معنویت را همزمان به پیش ببرد، اذعان کرد: درتعیین اولویت‌های کاری دولت بخاطر تسلط تکنوکرات‌ها برعمده وزارتخانه‌ها، فرهنگ و معنویت در مظلومیت باقی ماند و تصمیمات‌فرهنگی از جهت‌گیریهای انقلابی و اسلامی فاصله گرفت.

علی‌اکبری افزود: به عنوان نمونه دولت نتوانست با معرفی وزیری چابک، زیرساخت‌های فرهنگی و منزلت آموزش‌وپرورش و در راس آن معلمان را مطابق سندتحول بنیادین به سمت حیات طیبه پیش ببرد و در موضوع کنسرت‌ها به حاشیه‌سازی‌ها دامن زد.

وی به عدم تبدیل‌شدن قابلیت انتقادپذیری به گفتمان‌دولت اشاره و تصریح‌کرد: در دولت‌یازدهم ظرفیت‌های مدیریتی با برخوردهای سلیقه‌ای هرز رفت و به جای تعامل نظام‌مند با نخبگان و مخالفین، منتقدین به حاشیه رانده‌شدند.

این شهروند گنابادی عدم نظارت‌کافی و عدم کنترل وضعیت دریافت‌ها و پرداخت‌ها از سوی دولت را سبب بروز مشکل حقوق‌های نجومی و دست‌اندازی به بیت‌المال دانست و خاطرنشان‌کرد: دولت در مقابل نقشههای دشمن به ویژه در موضوعات تحریم نفتی، کشتیرانی و بیمه منفعلانه تصمیم گرفت وبرجام را به عنوان ناجی اقتصاد بیمار کشور تبلیغ و گفتمان‌رهبری را در تحقق اقتصادمقاومتی درتریبون‌های دولتی شعارداد ولی با کدخداپذیری آن‌را در اولویت باورها قرارداد.

علی‌اکبری تاثیر برجام در بهبود وضعیت معیشت‌مردم در خوش‌بینانه‌ترین شکل ۱۵درصد ارزیابی کرد و افزود: برای رسیدن به اقتصادپایه مردم باید حداقل ۸۵درصد متکی به خود، منابع‌انسانی و توان‌درونی کشور باشیم و ضمن توجه به قابلیت درون‌زایی،برون‌گرایی هم داشته باشیم.

وی بزرگ‌نمایی فواید برجام را با روح دولت‌راستگویان ناسازگار دانست و اذعان‌کرد: خسارت برجام یک آورده واقعی منطبق بر عقلانیت نمی‌تواند داشته باشد.

علی‌اکبری دخصوص نقاط قوت دولت گفت: دولت آقای روحانی از آن جهت که توانست استقلال بعضی از وزارتخانه‌ها و در راس آن وزارت امورخارجه و وزارت بهداشت را تامین‌کند و همچنین در بخش فناوری به پیشرفت‌های خوبی نائل شود، قابل تحسین است.

وی ادامه‌داد: این دولت با تعامل نسبتا خوبی که با مجلس برقرار کرد درمقایسه با دولت قبل، نمره قابل قبولی می‌گرد. این دولت توانست با اجرای منویات مقام معظم رهبری و تصمیمات شورای عالی امنیت‌ملی، امنیت مثال‌زدنی را در کشور برقرارکند و الگویی موفق را برای کشورهای آشوب‌زده وکشورهای همسایه به نمایش گذارد، همچنین در بخش سلامت نیز با اجرا و ارتقاء نظام سلامت، رضایت‌نسبی در این حوزه ایجاد شده‌است.

 انتهای پیام/


ادامه مطلب