دفترمشق های سیاست وفرهنگ

دفترمشق های سیاست وفرهنگ

این وبلاگ به منظورتبادل نظربا علاقه مندان به حوزه سیاست وفرهنگ راه اندازی شده است .مهدی علی اکبری
دفترمشق های سیاست وفرهنگ

دفترمشق های سیاست وفرهنگ

این وبلاگ به منظورتبادل نظربا علاقه مندان به حوزه سیاست وفرهنگ راه اندازی شده است .مهدی علی اکبری

«شناخت اولویت‌ها» و «جهت‌گیری انقلابی» وظایف و نیازهای مجلس است

یادداشت/

«شناخت اولویت‌ها» و «جهت‌گیری انقلابی» وظایف و نیازهای مجلس است

شناخت اولویت‌ها و جهت‌گیری انقلابی جزء وظایف و نیاز امروز مجلس است و پرداختن به حاشیه‌ها و غفلت از سرمایه‌ها به ویژه سرمایه‌های انسانی و فرار مغزها و سهل‌اندیشی در باب اقتصاد و معیشت مردم و توقف پیشرفت علمی آفت‌هایی است که مجلس امروز را تهدید می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای‌گناباد، دهم آذر سالروز شهادت آیت الله سیدحسن قمشه‌ای مشهور به مدرس، باتصویب مجلس شورای اسلامی «روز مجلس» نامگذاری شد. بر مبنای قوانین جمهوری اسلامی ایران، مجلس شورای اسلامی محلی است برای تصویب قوانین مورد نیاز جامعه و تدوین نظام ارزشی و انقلابی و نظارت بر اجرای قوانین.
مجلس مکانی است که عصاره فضایل ملت در آنجا جمع شده‌اند و در حقیقت مجلس دماسنجی است که میزان سربلندی ملت و مجلس را در هر دوره نمایش می‌دهد.
10 آذر مدرس به دستور رضاخان ترورشد تا بزرگترین مانع و رقیبش در مجلس نابود شود، ولی مدرس به عنوان یک فقیه ساده زیست، دین‌مدار و وکیل وارسته از هواهای نفسانی فریاد زد: «مرده باد رضاخان و زنده باد مدرس.» این صدای مردخدا در تاریخ جاوید ماند چون ازحنجره‌ای برخاست که اعتنایی به مقام و مال و منافع باندهای ثروت و قدرت نداشت و برای همیشه مدرس، معلم وکلای ملت شد؛ او درس شرافت و عزت را در دوره خفقانی داد که قلم و زبانی یارای نوشتن و سخن حق گفتن نداشت.مجلس امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند مردانی ازجنس مدرس است، برای حفظ انقلاب اسلامی و جلوگیری از نفوذ نااهلان و نامحرمان در راس تشکیلات قوه مقننه، مجریه و قضائیه به اشخاصی نیاز داریم که به عنوان یک انسان در اسلام حل شده باشند و فریاد مرده‌باد و زنده‌باد آنها، فریاد اسلام و فریادخدا باشد.
مهمترین وظیفه کنونی مجلس حفظ شأن مجلس است؛ مجلسی در راس امور است که شعارهای انقلاب توسط وکلای ملت هر روز زنده‌تر شود. یکی از درس‌های دوره مشروطه توجه به غفلتی بود که رخ داد و آن این بود که چهره های ریاکار و دو رو و ساده‌لوح به مردم معرفی نشدند و آنان که مسئولیت خطیر نمایندگی داشتند باسکوت خود و عدم حمایت از شهید مدرس پایه‌های اقتدار رضاخانی را محکم کردند.
درمان ضعف‌های مجلس باید از خود مجلس و نمایندگان شروع شود. نمایندگان انقلابی می‌توانند با فریاد انقلابی، وکیل‌الدوله‌ها و بازیچه‌های احزاب موسمی و لابی‌های قدرت و ثروت را به مردم معرفی کنند. قطعا با زندگی اشرافی نمی‌توان فریاد مرده باد آمریکا سر داد. زندگی ساده و لباس کرباس شهید مدرس زبانزد بود. او عدم وابستگی را حتی در تن‌پوش ایرانی به نمایش می‌گذاشت؛ کرباسی که باید از خود ایران باشد، می‌پوشید.

اقتصادمقاومتی باامید بستن به برجام و نظارت ضعیف بر قراردادهای خارجی محقق نمی‌شود؛ شناخت اولویت‌ها و جهت‌گیری انقلابی جزء وظایف و نیاز امروز مجلس است و پرداختن به حاشیه‌ها و غفلت از سرمایه‌ها به ویژه سرمایه‌های انسانی و فرار مغزها و سهل‌اندیشی در باب اقتصاد و معیشت مردم و توقف پیشرفت علمی آفت‌هایی است که مجلس امروز را تهدید می‌کند.
مهدی علی‌اکبری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.