دفترمشق های سیاست وفرهنگ

دفترمشق های سیاست وفرهنگ

این وبلاگ به منظورتبادل نظربا علاقه مندان به حوزه سیاست وفرهنگ راه اندازی شده است .مهدی علی اکبری
دفترمشق های سیاست وفرهنگ

دفترمشق های سیاست وفرهنگ

این وبلاگ به منظورتبادل نظربا علاقه مندان به حوزه سیاست وفرهنگ راه اندازی شده است .مهدی علی اکبری

مردمی بودن و ساده زیستی، شاه بیت خوشنامی دولت شهیدان رجایی و باهنر

8132_orig
یادداشت:

شهید رجایی دریافته بود که انقلابی بودن و انقلابی ماندن با رفاه زدگی قابل جمع نیست و جلوه های فریبنده حب دنیا و زندگی تجملاتی نتوانست او را از مردم مستضعف و محروم جدا کند.

به گزارش ندای گناباد، درهفته دولت این امکان به وجود می آید که ضمن گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر، با یک مقایسه تطبیقی، کامیابی ها و ناکامی های عملکرد دولت های بعدی مورد نقد و واکاوی قرارگیرد. ازاین رو ترسیم افق های مطلوب انقلاب اسلامی و تطبیق آن با شعارهای تحقق یافته شهیدان رجایی و باهنر فرصتی برای تامل، پاسخگویی، تشکر و حسابرسی فراهم می کند.

اگر بخواهیم میزان کارآمدی دولت دکتر روحانی را با مشی و روش دولت شهید رجایی مقایسه کنیم، باید آموزه های امام خمینی (ره) که در دوره کوتاه ریاست جمهوری شهید رجایی به فعلیت تبدیل شده را شناسایی کنیم.

امام خمینی(ره) بعد از شهادت آنها فرمودند: «ارزش این آقایان به این بودکه خودی بودند، با مردم بودند و برای مردم خدمت می کردند».

شاه بیت خوشنامی دولت شهیدان رجایی و باهنر، مردمی بودن و ساده زیستی آنها بود. شهید رجایی حیات انقلاب را به بقاء ارزش ها می دانست. او دریافته بود که انقلابی بودن و انقلابی ماندن با رفاه زدگی قابل جمع نیست و جلوه های فریبنده حب دنیا و زندگی تجملاتی نتوانست او را از مردم مستضعف و محروم جدا کند.

پیوند او با ارزش های انقلاب و رهبری امام خمینی(ره)، پیوند مکتبی و اعتقادی بود نه سیاسی.

پیام های مکتبی شهیدان رجایی و باهنر مشمول گذر زمان نمی شود و امروز نیز برای دولتمردان ما درس آموز است. متانت و قدرت و تفکر عملی شهید رجایی باعث شد ضمن افشا شدن ماهیت لیبرالی بنی صدر، جامعه دچار جناح بندی و بازی های سیاسی نشود و تحمل زخم زبان ها و نرمش قهرمانانه او ضمن حفظ و حدت جامعه، نهایتا شهادت و سربلندی او را به همراه داشت.

آنها با نثارخون خودشان ثابت کردند شعارهای انقلاب به عنوان علم های راهنما و نشانه ی راه باید حفظ شوند، چون باور داشتند مهره ها، بازیچه اند و لذا دشمن شناسی و تعمق در شعارمرگ برآمریکا، رهاوردش جلوگیری از راه های نفوذ سلطه دوباره آنها بر این کشور بود.

آنها به ما آموختند که ملت، عزت و مصلحت را باهم می خواهند و نمی توان دستاوردهای خون هزاران شهید و جانباز را قربانی یارکشی های انتخاباتی کرد. امروز ما در شرایط پساتحریم برای تحلیل موضوعات ازجمله پرونده هسته ای باید منصفانه داده ها و ستانده ها را به قضاوت بنشینیم و وحدت آحاد مردم را خنثی کننده خدعه دشمن بدانیم.

هم نشینی شهید رجایی با شهید مطهری و شهیدبهشتی و امام خامنه ای تفکر مکتبی او را تقویت کرد، لذا مسئولان ما برای برطرف کردن ضعف ها و سدکردن راه نفوذ عناصر وابسته به لیبرالیسم، نیازمند ارتباط تنگاتنگ با متفکرین و ایدئولوگ های انقلاب هستند.

شهید رجایی و باهنر و دولت های پس از آنها در جایگاه ریاست جمهوری و مجری قانون، صیانت از قانون اساسی را به عنوان یک وظیفه خطیرپذیرفته اند و انتظار ملت از روسای جمهور این بوده و هست که ازتفسیر به رای پرهیزکنند.

وپایان سخن اینکه شهید رجایی و شهید باهنر باخونشان نوشتند: «گزارش عملکرد ۲۵ روزه هم می تواند دولتی را محبوب دل ها کند».

مهدی علی اکبری

انتهای پیام/