دفترمشق های سیاست وفرهنگ

دفترمشق های سیاست وفرهنگ

این وبلاگ به منظورتبادل نظربا علاقه مندان به حوزه سیاست وفرهنگ راه اندازی شده است .مهدی علی اکبری
دفترمشق های سیاست وفرهنگ

دفترمشق های سیاست وفرهنگ

این وبلاگ به منظورتبادل نظربا علاقه مندان به حوزه سیاست وفرهنگ راه اندازی شده است .مهدی علی اکبری

تاکیدعرفان اسلامی برفعالیت اجتماعی

نخستین همایش ملی عرفان اسلامی در آموزه های رضوی با قرائت پیام آیت ا... العظمی «نوری همدانی» در دانشگاه آزاد اسلامی گناباد بر گزار شد. به گزارش خراسان در آغاز این همایش یک روزه که با حضور چهره های علمی، دینی و حوزوی سراسر کشور در تالار علامه بهلول این دانشگاه، برگزار شد، در بخشی از این پیام آمده است: باید توجه داشته باشیم که عرفای اسلام چه در عرفان نظری و چه در عرفان علمی، راهکار و برنامه خود را از قرآن کریم و سنت حضرت پیامبر(ص) و فرهنگ اهل بیت (ع) گرفته اند و در دعاهایی که از ائمه معصومین(ع) رسیده است شواهد و مطالب فراوانی برای آنچه عرفای اسلامی می گویند، وجود دارد که عرفای اسلام بر آن اساس حرکت کرده اند. دومین پیامی که در این همایش


نماینده شهرستان های گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی درمراسم افتتاحیه اولین همایش ملی عرفان اسلامی درآموزه های رضوی گفت: معرفی عرفان حقیقی از دیدگاه اسلام مهم ترین اصلی است که در این همایش باید به دنبال آن باشیم. حجت الاسلام دکتر محمد رجایی افزود : گاهی اوقات وقتی بحث از عرفان و عارف می شود در ذهن برخی افراد گوشه گیری و عزلت نشینی و دوری از فعالیت های اجتماعی تداعی می شود، در حالی که عرفانی که اسلام به دنبال آن است، بر فعالیت اجتماعی افراد تاکید دارد. وی حضرت امام علی(ع) را فعال ترین فرد در عرصه های اجتماعی و سیاسی دانست و گفت : این امام بزرگوار که هیچ چیزی برای خود نمی خواست، حکومت را از لنگه کفشی بی ارزش تر دانست مگر اینکه در آن حکومت حق مردم به خوبی ادا شود. رجایی خاطر نشان کرد : امام راحل یکی از عرفای بزرگ قرن بودند که با انقلابشان دنیا را متحول کردند. ایشان لحظه ای درد مردم را فراموش نکردند و ارزش های والای انقلابی اسلامی را در جامعه احیا کردند.

دبیرهمایش ملی عرفان اسلامی نیز با توجه به اهمیت آموزه های ارزشمند حضرت علی بن موسی الرضا عالم آل محمد(ع) در موضوع عرفان اسلامی و تأثیر آن در حیات فردی و اجتماعی،گفت : محورهای این همایش شامل عرفان نظری در آموزه های رضوی، عرفان عملی در آموزه های رضوی، اسرار عبادت در آموزه های امام رضا(ع)، تأثیرپذیری دو مکتب بغداد و خراسان از آموزه های رضوی، اصول و مبانی عرفان اسلامی در آموزه های رضوی و ولایت و مهدویت در عرفان اسلامی با تأکید بر آموزه های رضوی بوده است. علی اکبری، حضور و مشارکت سازنده مراکز حوزوی و دانشگاهی کشور در این همایش را از ویژگی های همایش عرفان اسلامی در آموزه های رضوی اعلام کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.